دیجیتال مارکتینگ چیست؟

  • دیجیتال مارکتینگ   •   18 فروردین 99

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ موضوعی است که امروزه بسیار با آن روبرو می‌شویم. اما این موضوع به چه معناست؟ چه کاری برای کسب و کارمان انجام می‌دهد؟ چرا باید یک کسب و کار به سراغ آن برود ؟

اگر نگاهی به اطراف خود بیندازید متوجه خواهید شد بسیاری از افراد پیرامون‌تان در حال استفاده از اینترنت به وسیله گوشی همراه، تبلت، لپ تاپ و … اند. فضای مجازی، تماشای آنلاین فیلم، وب‌سایت‌های متنوع، اپلیکیشن‌های گوناگون، همگی در جامعه رسوخ کرده و جایگزین لوازمی چون تلویزیون، رادیو و … شده‌اند.

دنیای بدون اینترنت دیگر قابل تصور نیست!

گستره استفاده از تکنولوژی و اینترنت از دید کسب و کار فرصتی بی نظیر است. در نظر داشته باشید در حال حاضر هیچ ابزاری به خوبی اینترنت نمی‌تواند دسترسی به مخاطبان هدف را فراهم آورد. همه گیر شدن استفاده از اینترنت منجر به ایجاد مفهومی جدید و جذاب در دنیای بازاریابی به نام ” دیجیتال مارکتینگ ” یا ” بازاریابی دیجیتال ” گردیده است.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

اصطلاح بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ به عنوان زیر مجموعه ای از مدیریت بازاریابی مورد اشاره قرار می‌گیرد که با توجه به نفوذ اینترنت در جوامع به عنوان یک دانش و تخصص مستقل مورد توجه قرار گرفت.

بازاریابی دیجیتال شامل مجموعه همه ابزارها و فعالیت‌هایی است که برای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر دیجیتال (وب، اینترنت، موبایل یا سایر ابزارهای دیجیتال) مورد استفاده قرار می‌گیرند.

امروزه این شیوه از بازاریابی نوین بر ظرفیت‌های دیجیتال با محوریت اینترنت تاکید دارد. از جمله ابزارهای آنلاین می‌توان به سوشال مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ و بهینه سازی موتور جستجو اشاره کرد.

در بازارایابی دیجیتال نمی‌توان با توجه به نداشتن مرزبندی مشخص، لیستی از ابزار و وظایف تعریف نمود، اما بر اساس تجربه مجموعه‌ای از فعالیت‌ها، زیر مجموعه دیجیتال مارکتینگ قرار می‌گیرند. قدم اول برای ورود به این دنیا، شناخت تکنیک‌ها و ابزارهای آن است.

دیجیتال مارکتینگ

نقش دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار

چالش‌های بسیاری گریبان‌گیر کسب و کارهای امروزی است. افزایش روز افزون رقبا، جذب مشتریان توسط رقبا، سخت شدن ارتباط با مشتریان، کاهش وفادری مشتریان و … .

دیجیتال مارکتینگ چتریست که تمام تلاش‌های بازاریابی آنلاین شما را پوشش می‌دهد

کسب و کارها برای دستیابی و ارتباط با مشتریان از کانالهای ارتباطی چون شبکه های اجتماعی، موتورهای جستجوگر مانند گوگل، وبسایت و … استفاده میکنند. در نتیجه بازاریابی دیجیتال به معنی استفاده از تکنیک‌های و روشهای دیجیتالی برای ارتباط با مشتریان است. فعالیت‌هایی مانند تولید محتوا و سئو وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی، تاکتیک های تبلیغات، بازاریابی ایمیلی و … زیر چتر دیجیتال مارکتینگ قرار میگیرند.